Motion Builder

Section MotionBuilder

▬ MotionBuilder เป็นโปรแกรมสร้างภาพเคลื่อนไหวสำหรับตัวละครในงาน 3 มิติ และการจับภาพเคลื่อนไหวของตัวละคร ใช้ในงานภาพยนตร์, เกม, และการผลิตมัลติมีเดียอื่น ๆ

▬ ในคลาสเรียน MotionBuilder  เรียนรู้การเคลื่อนไหวคีย์ของตัวละคร การกำหนดคีย์เฟรม เทคนิคการลิงค์ตัวละครเคลื่อนไหว Maya, 3DS Max และเทคนิคต่างๆของ MotionBuilder

หน้าแรก
หน้าแรก edu.animatework.com

เนื้อหา Section Motion Builder

เนื้อหา 1  MotionBuilder Tutorials
Setting FBX Plug-ins
MotionBuilder workflow

เนื้อหา 2 Loading and Characterizing Character Models
Prepare the scene
Complete the character map
Characterize the character model

เนื้อหา 3 Creating and Customizing a Control Rig
Prepare the scene
Create a Control rig
Adjust the foot floor contact markers
Adjust the hand floor contact markers
Add Auxiliary pivots

เนื้อหา 4 Creating a Character Extension
Prepare the scene
Connect the extra limb to the character
Create a Character Extension

เนื้อหา 5 Creating a Walk Cycle
Prepare the scene
Create poses
Create animation with poses
Mirror poses
Play the animation

เนื้อหา 6 Retargeting Character Animation
Prepare the scene
Save the character animation
Create a scene
Load character animation
Play the animation

เนื้อหา 7 Editing Character Animation
Prepare the scene
Modify the Character Extension animation
Modify the head animation
Plot the animation
Play the resulting take

เนื้อหา 8 Creating a Loop
Prepare the scene
Create a Character track
Create poses
Match clips
Process the clips
Test the walk cycle

เนื้อหา 9 Manipulating Clips
Prepare the scene
Create a turn
Blend two clips
Add a clip
Match clips

เนื้อหา 10 Importing Maya, 3ds Max Files into MotionBuilder
Maya, 3ds Max skeletons
Maya, 3ds Max Bipeds
Maya, 3ds Max Characters
Animating a 3ds Max Character in MotionBuilder