Section Maya

▬ Maya หนึ่งในโปรแกรมที่นิยมมากที่สุด ในวงการภาพยนตร์ สำหรับนักแอนิเมท Autodesk Maya มีหลายคุณสมบัติ และความสามารถในตัวโปรแกรม และเราสามารถทำงานร่วมกับมายาในการสร้างงานศิลปะ ไม่ว่าจะเป็นภาพเคลื่อนไหวหรือการออกแบบโมเดลต่างๆ เพื่อการเรียนรู้ขั้นตอนการทำงานในโปรแกรมซอฟแวร์

▬ ในคลาสเรียน Maya นี้จะได้เรียนรู้การทำงานของมายาและเครื่องมือต่างๆของมายา การขึ้นรูปโมเดล การจัดแสง การจัดองค์ประกอบออบเจ็กต์ และการทำภาพเคลื่อนไหว ตลอดคลาสนี้คุณจะได้เรียนรู้วิธีการทำงานกับเครื่องมือและเทคนิคในมายา

หน้าแรก
หน้าแรก edu.animatework.com
ตารางคอร์ส
ตารางเรียนในคลาส (Class Room)
เรียนผ่านออนไลน์
คอร์สเรียนออนไลน์ online.animatework.com

Section 1 : Basic Animation

• เครื่องมือ 3d maya Interface ต่างๆใน 3d maya Status line, Shelves, Panel toolbar , Tool Box
• เครื่องมือ Selecting เลือกออบเจ็กต์ Select objects และ Select multiple components, Select objects based on hierarchy, Add and remove components from a selection, Save and reuse a selection
• เครื่ิงมือและมุมมอง Viewing and Scene และเครื่องมือมูฟวัตถุ และใน Viewport Camera, เลือก Panel Layout
• เรี่ยนรู้เกี่ยวกับ Nodes and Attributes และการตั้งค่าคุณสมบัติของออบเจ็กต์

Section 2 : คำสั่งและเครื่องมือ Maya Interface

• Recognize and use Maya UI elements
• Understand how Maya view panels and windows work
• Use manipulators to transform objects in 3D space
• Create and use reference planes for modeling from pictures
• Use polygon modeling techniques
• Extrude
• Bevel
• Edge loops
• Interactive Split tool
• Component editing edges, faces, vertices
• Use the Layer Editor to organize your scene

Section 3 : สร้างแบบจำลอง Polygonal Modeling

• Polygon selection and creation
• Combining, separating, and splitting
• Editing polygons
• Sculpting surface meshes
• Coloring polygons

 Section 4 : สร้างแบบจำลอง NURBS Modeling

• Creating NURBS curves
• Creating NURBS surfaces
• Stitching
• Sculpting surface meshes
• Edit NURBS curves and surfaces
• Edit Bezier curves

section 5 : การสร้างพื้นผิว Mapping UVs

• Mapping UVs
• Planar UV mapping
• Cylindrical UV mapping
• Spherical UV mapping
• Automatic UV mapping
• User-defined UV mapping
• Confirm UV placement
• Transfer UVs between meshes
• Editing UVs
• UV sets

Section 6 : Animation

• Keyframe Animation
• Nonlinear Animation
• Path Animation
• Motion Capture Animation
• Geometry Caching
• Animation Layers

 section 7 : Lighting and Shading

• Basics of Lighting
• Set up a direct light source
• Adjust lighting
• Shadow in Maya
• Lighting Reference
• About shading and texturing surfaces
• Atmosphere
• Backgrounds
• Baking textures and Prelighting
• Reflection and Environment

section 8 : Rendering

• Camera Setup
• Visualize and render images
• Rendering Reference
• Render output
• Layers and passes

section 9 : เวิร์คช็อป Workshop

• Production Process Creating and Animating
• Model
• Animation setup
• Lighting setup
• Map Uv
• Render