Element 3D

Section Element 3d

▬ เอเลเมนท์ 3ดี ( Element 3D ) Element 3d  เป็นโปรแกรมปลั๊กอินสำหรับ After Effects  ที่สามารถ ทำงาน Object 3D ผ่านโปรแกรม After Effects ได้เป็นอย่างดี ใส่เอฟเฟคต่างๆให้ Object 3D ได้ง่าย สร้างข้อความ 3มิคิ พร้อมการสะท้อนแบบไดนามิก

▬ คลาสเรียนเอเลเมนท์ 3ดี ในคลาสนี้เราจะได้เรียนรู้เครื่องมือต่างๆในการขึ้นรูป 3D การใส่เอฟเฟคให้กับ object และการใส่ materials ( การแมปพื้นผิว ) การ  import  object 3, Render ,Camera, Lighting ใน Element 3D เป็นต้น

หน้าแรก
หน้าแรก edu.animatework.com

 Section 1 :  Interface Scene

  • Scene Setup
  • Hotkeys
  • Preferences
  • Adjusting UI Panels

section 2 : Texturing

  • Building Materials in Element 3D
  • Material Texture Slots
  • Physical Shaders
  • Standard Shaders
  • Texture Channel Pop-up
  • Environment Textures (reflection map)
  • Reflect Mode
  • Subsurface Scattering
  • Wireframe
  • Material Presets
  • Supported Image Formats
  • Surface & UV Mapping
  • Animated Video Textures

Section 3 : Materials

  • Normal Bump Map Creation
  • Minimizing Texture Artifacts
  • Pro Shaders
  • Advanced Material Options
  • Opacity Maps
  • Auto Map Size Limit

 Section 4 : Animating 3D

  • Animation Engine
  • 3D Object Groups
  • Unified Render
  • Particle Replicator
  • Particle Look
  • Baked Animation Options
  • Multi-Object Mode
  • Deform
  • Adjusting the Anchor Point
  • Group Utilities & Null Objects
  • Obj Export Utility
  • World Transform

section 5 : Extrud 3D Text Mask Shapes

  • Extruding Text
  • Use Layer as UV
  • Bevel Presets
  • Bevel Options
  • Tessellation Options

Section 6 : Importing 3D Objects

  • Importing 3D Objects
  • Supported 3D Formats
  • Exporting 3D Objects for Element 3D
  • Exporting 3D Objects from C4D
  • Object Transform and Anchor Point Settings
  • Importing Pre-Fractured Geometry
  • 3D Object Troubleshooting
  • Baked Animation Sequences
  • Exporting Animated 3D Sequences

 section 7 : Compositing  3D

  • Using Depth Compositing
  • World Position Matte
  • Using a Mask with an Element Layer
  • Custom Layer Maps
  • Using Matte Shadow plane
  • Element 3D with 3D Camera Trackers
  • Element 3D & Lens Flare Obscuration
  • Custom Environment maps

section 8 : Camera & Lighting

  • Camera Setup
  • Lighting Controls

section 9 : Element Effects

  • Glow
  • Reflection
  • Ray-Tracer
  • Camera Cutoff
  • Tips for Large Resolution Comps
  • Render Order & Opacity Maps
  • Optimizing Render Settings & Performance

section 10 : Render Settings

  • Physical Environment
    Lighting
    Shadows
    Subsurface Scattering
    Ambient Occlusion (SSAO)
    Matte Shadow
    Fog
    Motion Blur
    Depth of Field