Section Cinema 4D
▬ Cinema4d เป็นโปรแกรมชั่นนำอีกตัวหนึ่งที่ได้รับความนิยมด้านผลิตโฆษณา ตัวโปรแกรมโดดเด่นด้าน MoGraph คือการเปลี่ยนแปลงรูปร่างวัตถุต้นแบบเป็นรูปร่างแบบอื่นในขั้นตอนการทำอนิเมชั่น และมีการประมวลผลภาพ (Render) ที่รวดเร็วและมีเครื่องมือในการสร้างงานออกแบได้ง่ายขึ้น
▬ ในคลาสเรียนนี้จะได้เรียนรู้การทำงานของ ซีนิม่าโฟดีและอนิเมชั่น MoGraph การขึ้นรูปโมเดล จัดการกับรูปร่าง Deformers การจัดแสง การเรนเดอร์ภาพและเทคนิคต่างๆในซีนิม่าโฟดี
Section 1 : เครื่องมือและฟังก์ชั่น Fundamentals
• Moving around in Cinema 4D
• Meeting the Managers
• Setting keyframes
• Utilizing the Content Browser
• Adjusting the scale of your objects
Section 2 : เครื่องมือ Modeling
• Working with primitives
• Subdividing, selecting, and editing polygons
• Creating from splines – extrude NURBS
• Using Lathe NURBS
• Using Sweep NURBS
• Modeling with Loft NURBS
• Deformers
Section 3 : จัดการกับรูปร่าง Deformers
• Animating with deformers
• Custom italics with Shear
• Table of Contents
• Over-animation with Squash and Stretch
• Making an asteroid with FFD and Displacer
• Unconventional animations with deformers
• Breaking objects with deformers
• Using Spline Wrap versus Sweep NURBS
• Applying the Collision deformer
Section 4 : เซ็ตอัพ Camera และ Lighting
• Keyframing cameras
• Moving a camera along a path
• Using target cameras
• Exploring shadow types
• Applying volumetric lighting
• Lighting specific objects
• Applying Global Illumination
• Lighting using the Luminance channel
• Lighting with Sky objects
Section 5 : Animation
• Navigation
• Objects Area
• Timeline Ruler
• Keys Area
• Layers Palette
Section 6 : การแมบภาพ และ Material
• Using an Alpha channel to model
• Using video as materials
• Using multiple materials on one object
• Make adjustments with the Layers Shader
• Using different Projection methods
• Reflective materials with the Fresnel Shader
• Creating a glass material
• Bump and Displacement channels
Section 7 : Rendering
• Render settings
• Creating a batch of renders
• Previewing renders with Render Region
• Comparing different renders
• Using anti-aliasing effectively
• Exploring the Physical Renderer engine
• Compositing and After Effects
Section 8 : เริ่มต้น MoGraph
• MoGraph basics cloners and effectors
• Making text with MoText
• Using selections with cloners
• Applying deformation with effectors
• Creating abstract shapes
• Applying random textures to clones
• Creating a mosaic
section 9 : เวิร์คช็อป Workshop
• Production Process Creating and Animating
• Model
• Animation setup
• Lighting setup
• Map Uv
• Render